۶ اصل برای مراقبت از موها

شانه کردن موها و ماساژ دادن سر کمک به افزایش جریان خون‌رسانی در ناحیه پوست سر می‌کند و مانع ریزش موها می‌شود، از طرفی ورزش کردن مداوم و کافی نیز سبب عدم ریزش موها می‌شود.

به گزارش رسانه خبری سلامت سپید پوش ،علیرضا عباسیان درباره توصیه‌های طب ایرانی برای محافظت از موها اظهار کرد: این طب  موها را به یک گیاه تشبیه می‌کند همانطور که گیاه برای روییدن به شرایط مناسب نیازمند است موها نیز باید تقویت شوند تا رشد کافی را داشته و ریزش موها صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه برای مراقبت از موها ۶ اصل باید رعایت شود، افزود: یکی از آنها بحث خوراک و آشامیدنی‌ها است به این معنا که افراد باید برای مراقبت از موهای خود از تمام مواد غذایی بهره مند شوند.

این متخصص طب ایرانی ادامه داد: استفاده از مواد غذایی که حاوی روی و آهن هستند همچون انواع آجیل‌ها، ویتامین‌های گروه B و نان سبوس‌دار در تقویت و رویش موها بسیار موثر هستند.

عباسیان با اشاره به اینکه خوردن سیر، پیاز، تره و تربچه باعث افزایش چربی سطح پوست سر و وز شدن موها می‌شود، گفت: بهتر از این افراد خوردن پیاز و … را کاهش دهند همچنین شستن موها یک روز درمیان کافی است و ضرورتی ندارد که افراد اگر هر روز دوش می‌گیرند موهای خود را شست‌وشو دهند.

وی عنوان کرد: خواب نیز در پرورش پوست و رویش موها بسیار موثر است بنابراین بهترین زمان برای خوابیدن ۱۱ شب تا حدود ساعت ۲ بامداد است که معادل چندین ساعت خوابیدن است و اثر مستقیم بر رویش مو و عدم ریزش آن دارد.

عباسیان با بیان این که حالات روحی روانی نیز از جمله عوامل مهم در رشد یا ریزش موها است، گفت: ریزش مو در افرادی که اضطراب و استرس بیشتری دارند شایع‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: جوشاندن سبوس‌ها به ویژه گندم و گذاشتن این مواد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و سپس آب کشی کردن آنها یا گذاشتن سفید تخم مرغ به مدت ۱۰ دقیقه بر روی موها به ویژه مغزسر و پس از آن شستن موها و استفاده از روغن زیتون و نارگیل جهت تقویت موها بسیار موثر است. /طبنا

 

انتهای متن/*

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code