درمان های ساده استرس

با کمی تغییر در الگو زندگی به راحتی می توان بسیاری از نگرانی هاو استرس های روزانه را کاهش کرد.

کارشناسان در تعریف استرس به وجود هر گونه محرک داخلی یا خارجی که در انسان ایجاد تنش کند اشاره می کنند. عواملی که منجر به وارد شدن فشارهای روانی و احساسی بیش از تحمل فرد شده و توانایی تحمل فشارهای کوچک را از فرد سلب می کند. ولی خوشبختانه با رعایت توصیه های ساده می توان به راحتی استرس روزانه را کاهش داد.

۱- واژه ها و عبارات مثبت را تکرار کنید

واژه ها و عبارات مثبت را در طول روز مرتب در ذهن خود تکرار کنید، ختی می توانید آن ها را برای دوستان و اطرافیانتان بازگو کنید، گفتن مکالمات روزمره با انرژی بالا، آرزو های مثبت برای اطرافیان داشتن و … از مواردی است که می تواند استرس را کاهش دهد.

۲- قدم بزنید

در طول روز، هر زمان که فرصت داشتید پیاده روی کنید و با آرامش شروع به قدم زدن کنید و در حین قدم زدن به اتفاقات مثبت فکر کنید.

۳- عبادت کنید

هنگامی که مشغول عبادت هستید ذهنتان از مسایل روزمره و مشکلات و مسائلی که که باعث نگرانی و استرس می شود ناخودآگاه دور می شود و همینطور امید و باور به یک نیرو و اراده قوی باعث می شود تا اهمیت مشکلات کمتر شود.

۴- به صداهای اطراف گوش دهید

در فرصت مناسب در طول روز، چشم های خود را ببندید و با دقت به صداهای اطراف گوش دهید. و سعی کنید روی تک تک اصوات محیط تمرکز کنید.

۵- نفس عمیق بکشید

هر روز ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان را برای این عمل اختصاص دهید این کار به بهبود تمرکز ذهن ناخوداگاه کمک می کنید.

۶- چیزی را که دوست دارید تصور کنید

فکر کردن، یادآوری و تصور کردن اتفاقات خوب باعث می شود تا ناخوداگاه لبخند بر روی لبان شما نقش ببندد

۷- به بدنتان فکر کنید

بدن و فیزیولوژی بدن خود را پالایش کنید و سعی کنید بر روی هر کدام از اعضای بدن خود، به طور جاداگانه و تک تک فکر کنید

۸- به ذهنتان استراحت دهید

در طول روز چند دقیقه به ذهن خود استراحت دهید و به چیزی فکر نکنید. این کار در ابتدا به نظر مشکل و حتی غیر ممکن می آید اما با تمرین و تکرار، بعد از مدتی می توانید این کار را انجام دهید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

طراحی سایت
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازی