پنج شنبه, ۳۰ شهریور , ۱۳۹۶ ||  Thursday, 21 September , 2017

خانه » اخبار گوناگون » با رعایت این نکات بدون رژیم وزن خود را کم کنید

با رعایت این نکات بدون رژیم وزن خود را کم کنید

تقریبا همه مردم دنیا وقتی قصد دارند وزن کم کرده و به تناسب اندام برسند، یا رژیم می گیرند یا به سراغ وزش های سخت می روند. با اینکه این دو روش کاملا مناسب و نتیجه بخش به نظر می رسند، اما شرط کافی محسوب نمی شوند.

به گزارش سپیدپوش، بر اساس اظهارات جدید کارل انسل، یکی از متخصصان شناخته شده ی تغذیه و نویسنده کتاب «غذاهای یاری رسان برای پیشگیری از پیری: جوان تر بمانید، طولانی تر عمر کنید»، برای اینکه با روش های طبیعی بتوانید وزن خود را کم کرده و تناسب اندام خود را حفظ کنید، لازم است دو نکته را همیشه در ذهنتان لحاظ نمایید:

  • مصرف فیبر بیشتر
  • کاهش اندازه ی غذایی که در هر وعده صرف می شود

 

مصرف فیبر بیشتر

بر اساس گفته های آنسل، فیبر یکی از بهترین مواد غذایی برای انسان به شمار می رود اما عموم مردم در سراسر جهان فقط نیمی از مقداری که باید (۲۵ گرم برای زنان بزرگسال و ۳۸ گرم برای مردان) را در طول روز مصرف می کنند.

فیبر در کنترل اشتها نقش بسیار موثری ایفا می کند. این ماده خوراکی همانند اسفنج عمل می کند، پس از اینکه آن را میل کردید، در معده باز شده و فضای بیشتری از معده را می کند و این باعث می شود تا برای مدت طولانی تری حس سیری داشته باشید.

همچنین باعث تقویت روند رشد باکتری های غذا در معده می شود. منظور، باکتری هایی است که هورمون های گرسنگی را در حالت سیری نگه می دارند. هر چه کمتر احساس گرسنگی داشته باشید، از مصرف میان وعده های غیرضروری، اسنک و خوراکی هایی که کالری زیادی دارند بیشتر دوری خواهید کرد.

همچنین باید یادآوری کنیم که فیبر غیر قابل هضم است. به این مفهوم که پس از مصرف، شما قادر به جذب آن نیستید و در نتیجه کالری اضافی نیز وارد بدن نمی شود.

آنسل همچنین بیان داشته که بر طبق یافته های علمی جدید، فیبر می تواند کالری های دیگر را به خود جذب کرده و از گوارش آن ها پیشگیری نموده و در نهایت از بدن دفع نماید. به این ترتیب، از دیگر خواص فیبر باید به دفع کالری های اضافه اشاره کرد.

فیبر در غذاهایی که حاوی دانه های کامل هستند یافت می شود از جمله می توان به انواع لوبیاها، آجیل، انواع توت ها، دانه های سبوس دار و غلات اشاره کرد.

 

کاهش مقدار غذای مصرفی در هر وعده

آنسل در این رابطه گفته که وقتی غذای زیادی در مقابل شما قرار دارد، بیشتر از حد نیاز مصرف خواهید کرد. به طور مثال، وقتی یک بشقاب پر برنج در مقابلتان است، شاید فقط یک سوم از آن کافی باشد اما شما بر حسب عادت همه محتویات بشقاب را میل می کنید.

شما می توانید اندازه استاندارد مصرف غذا را در قسمت برچسب مواد غذایی آن مشاهده کنید. اگر بتوانید میزان غذای مصرفی خود را کاهش دهید، در واقع از میزان کالری مصرفی خود کاسته اید که در نهایت به کاهش وزن و سوختن چربی ها منجر خواهد شد.روزیاتو

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code

تبلیغات

بالا