این روغن را جایگزین روغن سرخ‌کردنی کنید

یک متخصص تغذيه و رژيم درماني گفت: یکی از روغن هايي كه براي سرخ كردن مناسب است روغن كنجد است كه مقاومت بيشتري دارد.

به گزارش رسانه خبری سلامت سپید پوش، دكتر ضیاءالدین مظهري، متخصص تغذيه و رژيم درماني در خصوص فرق بين روغن هاي مايع در برنامه «یک تکته یک متخصص» شبکه رادیویی سلامت افزود: روغن هاي مايع، به چند دسته تقسيم مي شوند. روغن هاي مايعي كه فقط بايد براي سالاد و سس به كار گرفته شوند و نباید حرارت ببینند؛ و روغن هايي كه براي پخت و پز، مناسب هستند.

وی ادامه داد: این روغن ها در حالت پخت پز، نود و پنج تا صد درجه سانتی گراد نياز به حرارت دارند تا جوش آیند. برای سرخ کردن مواد غذایی باید از روغن هایی استفاده کرد که نقطه دودشان بالا باشد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: اگر برای سرخ کردن مواد غذایی از روغنی استفاده کنیم که نقطه دود كمتری داشته باشد با افزايش حرارت، از روغن، دود آبي رنگ با بوي زننده متصاعد می شود. اينجاست كه معلوم می شود روغن براي سرخ كردن مناسب نبوده است.

مظهری در ادامه بیان کرد: یکی از روغن هايي كه براي سرخ كردن مناسب است روغن كنجد است كه مقاومت بيشتري دارد. روغن زيتون نیز حرارت ٢٥٠يا ٢٧٠درجه سانتی گراد را ميتواند تحمل كند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان اظهارداشت: توصیه ما این است هر قدر غذاها را به صورت آب پز و بخار پز و فر پز بخوريم بهتر است زیرا سرخ كردن، كيفيت مواد غذايي را پايين مي آورد و آنها را سمي مي كند.

انتهای متن/*

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code