آیا آووکادو باعث چاقی می‌شود؟

آووکادو یکی از بی نظیرترین میوه ها می‌باشد. در این مقاله همراه با تیم ترجمه الودکتر باشید تا با یکدیگر از خواص بیشمار آووکادو بخوانیم.

به گزارش رسانه خبری سلامت سپید پوش ،آووکادو یک میوه منحصر به فرد و خوشمزه است. اکثر مردم فکر می‌کنند که آووکادو بسیار سالم و مقوی می‌باشد و از چربی‌های مفید و مواد مغذی برای سلامتی برخوردار است. برخی افراد همچنین معتقدند که چربی های سالم در آنها برای کاهش وزنمناسب هستند. با این وجود، بعضی دیگر از این چربی ها می ترسند که باعث افزایش وزنشان شود. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که به راستی آووکادو باعث چاقی می‌شود یا میوه‌ای مفید برای سلامتی است؟

ارزش غذایی آووکادو

آووکادو منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی، چربی های سالم و فیبر می‌باشد. ۱۰۰ گرم آووکادو یا به عبارتی نیمی از یک آووکادو دارای ۱۶۰ کالری می‌باشد.

این مقدار از آووکادو همچنین دارای ارزش غذایی به شرح زیر است:

ویتامین k، وتامین C، پتاسیم و ویتامین E

آووکادو همچنین حاوی مقدار مناسبی از نیاسین، ریبوفلاوین، مس، منیزیم، منگنز و آنتی اکسیدان ها است. علاوه بر این، آوکادو ها دارای کربوهیدرات کم و منبع خوبی از فیبر هستند. در هر ۱۰۰ گرم آووکادو ۹ گرم کربوهیدرات وجود دارد که ۷ گرم آن فیبر می‌باشد.

برخلاف دیگر میوه‌ها آووکادو دارای مقدار زیادی چربی می‌باشد به عبارتی ۱۵% از وزن آن دارای چربی می‌باشد.

آووکادو دارای چربی های سالم و مفید برای قلب است

اگرچه آوکادو از لحاظ فنی یک میوه است، اما به لحاظ تغذیه منبع چربی می‌باشد. بر خلاف سایر میوه ها، آووکادو دارای چربی بسیار زیاد است.. در واقع ۷۷% از کالری آن از چربی موجود در این میوه تامین می‌شود.

آووکادو حاوی مقدار زیادی چربی های غیر اشباع و همچنین مقدار کمی چربی اشباع شده می‌باشد. اکثر این چربی های غیر اشباع، اسید اولئیک هستند، همان اسید چرب موجود در زیتون و روغن زیتون. این نوع چربی بسیار سالم است. مطالعات متعدد مرتبط با اسید اولئیک به مزایای بهداشتی، مانند کاهش التهاب و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نشان می دهد.

مطالعات متعددی نیز نشان داده است که جایگزینی برخی از چربی های اشباع شده در رژیم غذایی با چربی های غیر اشباع شده و می تواند منجر به سلامتی شود. این مزایا شامل افزایش حساسیت  انسولین، کنترل قند خون بهتر و کاهش سطح کلسترول LDL “بد” است.

یک بررسی از ۱۰ مطالعه نشان داد که جایگزینی برخی از چربی ها در رژیم غذایی با آووکادو می تواند کلسترول تام را به طور متوسط ۸/۱۸ میلی گرم در دسیلیتر، کلسترول LDL “بد” را با mg / dl ۱۶/۵ و تری گلیسیرید ۲/۲۷ میلی گرم در دسیلی کاهش دهد. در مطالعه دیگری، رژیم های دارای چربی متوسط حاوی آوکادو یا روغن های بالا در اسید اولئیک را مقایسه کردند. رژیم حاوی آووکادو سطح لیپید خون را حتی بیشتر از یک رژیم غذایی با روغن هایی که در اسید اولئیک بالا بودند افزایش داد.

رژیم آوکادو همچنین کلسترول LDL “بد” را ۱۰٪ کاهش داد و کلسترول کل را ۸٪ کاهش داد. این نیز تنها رژیم غذایی برای کاهش تعداد ذرات LDL بود. و به نظر میرسد که این مزایا کافی نیست، آووکادو تقریبا ۲۰ برابر فیتوسترول محلول در چربی را نسبت به سایر میوهها دارد. فیتواسترول ها ترکیبات گیاهی هستند که تأثیر مثبت بر سلامت قلب دارند.

آووکادو به شما کمک می‌کند مدت زمان زیادی احساس سیری کنید

غذاهایی که دارای چربی یا فیبر بالا هستند می توانند به شما کمک کنند پس از خوردن غذا بیشتر و کامل تر احساس سیری کنید و این موضوع به این علت می‌باشد که چربی و فیبر باعث می‌شود که مواد غذایی به صورت آهسته از معده وارد بدن شوند. این امر باعث می‌شود که شما در طولانی مدت احساس سیری می‌کنید و بین وعده‌های غذایی خود کمتر به سراغ خوردن موادی دیگر می‌روید و به طور کل باعث می‌شود که کالری کمتری مصرف کنید.

آووکادو در چربی و فیبر بسیار قوی می‌باشد به همین دلیل است که شما احساس سیری زیادی بعد از خوردن آووکادومی‌کنید. یک مطالعه در مورد چگونگی مصرف یک وعده غذایی که شامل آووکادو بود، بر میزان اشتها و اضافه وزن افراد چاق تأثیر گذاشت.

افرادی که همراه با غذا خوردن نیمی از یک آووکادو را خورده بودند تمایل زیادی داشتند که تا ۵ ساعت دیگر ماده غذایی میل نکنند البته شایان به ذکر است که این احساس در سه ساعت اول در بیشترین مقدار خود قرار داشت.

همچنین شرکت کنندگان در این تحقیق احساس رضایت بسیار زیادی از مصرف آووکادو با مواد غذایی خود داشتند نسبت به زمانی که همراه با غذا آووکادو مصرف نمی‌کردند. این خواص آووکادو  به عنوان یک ابزار ارزشمند برای تنظیم اشتها و کاهش وزن می‌باشد.

 

انتهای متن/*

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code